fbpx

תוכן עניינים

מהן מערכות סולאריות מסחריות?

השמש היא אחד ממקורות האנרגיה השופעים והמתחדשים ביותר העומדים לרשותנו בתור בני אדם על כדור הארץ. יש כמה וכמה דרכים לרתום את הכוח שלה בצורה אידיאלית, ובראשן, השימוש במערכות סולאריות איכותיות ומתמקדות. מערכות סולאריות הופכות יותר ויותר פופולריות עבור עסקים וארגונים שרוצים גם להפחית את השימוש שלהם בדלקים וחומרים מזהמים, וגם ולחסוך כסף בעלויות האנרגיה. ראשית, עוד לפני שמתחילים לעבוד עם המערכות הללו, חשוב להבין כיצד הן עובדות ואיך הן יכולות להטיב לעסקים באופן ספציפי.

איך מערכות סולאריות מסחריות עובדות?

מערכת סולארית מסחרית מורכבת מפאנלים פוטו-וולטאיים (PV), מהפך, מערכת ניטור וסוללה. כדי שהמערכת תעבוד, לוחות ה-PV ממירים את אור השמש לחשמל זרם ישר (DC), אשר הופך לאחר מכן לחשמל זרם חילופין (AC) על ידי המהפך. לאחר מכן, נעשה שימוש בחשמל AC כדי להפעיל את הבניין או להזין אותו בחזרה לרשת עבור זיכויים. הנושא הטכני הוא מרתק גם עבור מי שהוא אדם לא טכנולוגי או כזה שלא מתעניין במדע מאחורי הדברים, אך למעשה מדובר במערכת מאוד פשוטה, ובעיקר קלה מאוד לתפעול ולתחזוקה שוטפת.

הפחתת עלויות של מערכות סולאריות מסחריות

אחד היתרונות הגדולים ביותר של מערכות סולאריות הוא יכולתן להפחית את עלויות האנרגיה. מערכות סולאריות יכולות לספק חלק ניכר מצרכי האנרגיה של הבניין, ולהפחית את כמות החשמל שיש לרכוש מהרשת. זה יכול להביא לחיסכון משמעותי בטווח הארוך, במיוחד עם עליית עלויות האנרגיה שעולות באופן עקבי כלפי מעלה. זה נכון עבור הציבור הפרטי, אך לבטח עבור הציבור העסקי. בעולם העסקי העלויות הן גבוהות יותר, כי יש צורך בתפעול של הרבה מאוד מבנים ונכסים, וכל שקל הוא חשוב להיתכנות הכלכלית של העסק.

פחות זיהום אוויר עם התקנת מערכות סולאריות מסחריות

בנוסף להפחתת עלויות האנרגיה, מערכות סולאריות מסחריות יכולות גם לעזור להפחית את זיהום האוויר של העסק. על ידי הפקת אנרגיה נקייה ומתחדשת, מערכות סולאריות יכולות לעזור להפחית את כמות פליטות גזי החממה המשתחררות לאטמוספירה. זה לא רק מועיל לאיכות הסביבה, אלא זה יכול גם לשפר את המוניטין של העסק ולמשוך לקוחות שמחפשים אפשרויות ידידותיות לסביבה. הטרנד הירוק לא הולך לשום מקום, והוא רק הולך וגדל. בנוסף, עסקים שידועים כעסקים מזהמים, הם עסקים עם אות קין, שהרבה מאוד מפרסמים ולקוחות פשוט מתרחקים מהם.

להעלות את ערך הנכס המסחרי עם מערכות סולאריות מסחריות

מערכות סולאריות מסחריות יכולות גם להעלות את ערך הנכסים של העסק ולהפוך אות לאטרקטיביים יותר עבור קונים פוטנציאליים. פאנלים סולאריים נחשבים לאלמנטים רצויים ונחשקים על ידי קונים רבים, שכן הם מספקים חיסכון באנרגיה ומפחיתים את השפעת המבנה על הסביבה. כאשר קונה יודע שהוא הולך לחסוך בעלויות אנרגיה, הוא מוכן להגדיל את ההשקעה החד פעמית בנכס, בידיעה שהוא הולך לחסוך הרבה מאוד כסף לאורך זמן.

איפה ומתי מתקינים מערכת סולארית מסחרית?

ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים האם להתקין מערכת סולארית מסחרית בבית העסק שלכם, לרבות גודל המבנה, כמות אור השמש שהוא מקבל וכן עלות ההתקנה. עם זאת, עבור עסקים וארגונים רבים, היתרונות של מערכות סולאריות מסחריות עולים בהרבה על החסרונות, והעלויות הן לרוב שוליות, לבטח אם מסתכלים גם על התמריצים הממשלתיים שמכניסים גם הם כסף רב.

רוצים לדעת עוד על כמה כסף הגג שלכם יכול לייצר בשנה?