fbpx

תוכן עניינים

הכדאיות במערכת סולארית ביתית

מהפכת השימוש באנרגיה סולארית הביתית למטרות מסחריות ופרטיות, נמצאת בעיצומה כאשר בשנים האחרונות ניתן לראות מגמה חיובית בשימוש במערכות סולאריות לצרכים שונים, תוך צמצום צריכת החשמל ומגמה זאת רק ממשיכה להתעצם ולהפוך דומיננטית יותר בעולם בכלל ובמדינת ישראל בפרט, אשר ידועה כמדינה בעלת אקלים חם ברוב חודשי השנה ומכאן הפוטנציאל הסולארי הגדול הקיים במדינה. השימוש במערכות סולאריות ביתיות, אינה תופעה חדשה, שכן רוב המשפחות במדינה מחזיקות דוד שמש לצורכי חימום ביתי של מי הברזים והמטרה היא לקדם את השימוש הסולארי בדודי השמש, צעד אחד קדימה אל עבר שימושים נוספים אשר יתבצעו באמצעות מערכות סולאריות ביתיות ויובילו לחיסכון משמעותי בצריכת החשמל, באופן מידי.

מרכיבי מערכת סולארית ביתית

מערכת סולארית ביתית, בנויה מלוחות סולאריים אשר תפקידם הוא לקלוט את קרני השמש הפוקדים אותם ולהפוך את אנרגיית החום המגיעה מקרני השמש אל אנרגיה חשמלית אשר תאפשר הפעלת מערכות חשמליות ביתיות, תוך צמצום הצריכה החשמלית הנהוגה כיום. מדובר על מערכת בעלת טכנולוגיה ייחודית אשר פותחה במטרה אחת והיא לסייע בצריכת החשמל ולנצל את האנרגיה המגיעה ישירות מקרני השמש. על גבי הלוחות הסולאריים, ישנם מוליכים ושכבות של סיליקון אשר תפקידם הוא לייצר את הזרם החשמלי הדרוש להפעלת מערכות החשמל השונות בבית. ללא ספק מדובר על מערכת מהפכנית אשר מסייעת באופן מושלם לצמצום צריכת החשמל המסופק דרך חברת החשמל ומעבר אל חשמל המופק באמצעות אנרגיה סולארית.

דרישות טכניות להתקנת מערכת סולארית ביתית

מערכת סולארית ביתית, מותקנת על גבי גג הבניין או הבית הפרטי. מדובר על מערכת הנפרסת על פני הגג בצורה ייחודית ומתאימה את עצמה לכל גודל נתון של הגג, ללא דרישות סף. ככל שגודלו של הגג יהיה גדול יותר, כך ניתן יהיה להתקין כמות גדולה יותר של לוחות סולאריים, אשר יצליחו לקלוט אנרגיית שמש גדולה יותר, ובכך להפיק כמות גדולה יותר של זרם חשמלי, אשר יוביל לחיסכון משמעותי יותר בצריכת החשמל ולהוזילה משמעותית בעלויות השימוש לשנה.

הפריסה של הלוחות הסולאריים על גבי גג הבניין, נעשית באופן אסטרטגי וזאת על מנת לנצל באופן מיטבי את קרני השמש לצורך הפקת חשמל בכמות גדולה ואיכותית אשר תוביל לצמצום צריכת החשמל ולחיסכון בעלויות וללא ספק הכדאיות במערכת סולארית ביתית, הינה משתלמת ביותר, הן לטווח הקרוב והן לטווח הרחוק.

בטיחות השימוש במערכת הסולארית ביתית

מערכת סולארית הפרושה על גבי גג הבית, הינה מערכת בטיחותית, המאפשרת שימוש קל ובטוח ללא צורך במגע ידי אדם בלוחות הסולאריים הפרושים על גבי שטח הגג. מדובר על מערכת סולארית אשר אינה מכילה חוטים חשופים של חשמל דבר אשר מקנה בטיחות גדולה למשתמשים במערכת. תשתית המערכת הסולארית, בנויה בצורה כזאת שכל הפעולות מתנהלות באמצעות לוח בקרה הנמצא בתוך הבית ומאפשר לשלוט במערכת הסולארית הנמצאת על הגג, ללא כל בעיה וללא הצורך בהגעה למקום.

תחזוקה ידידותית ונוחה של מערכות סולארית ביתית

המערכת הסולארית הביתית, אינה מצריכה תחזוקה על בסיס קבוע אלא מדובר על תחזוקה המתבצעת מידי חצי שנה וכוללת ניקוי פשוט וקל של אותם לוחות סולאריים הנמצאים על הגג. מטרת הניקוי היא להסיר אבק ולכלוך שהצטברו על גבי הלוחות הסולאריים. ישנם מצבים בהם דרוש תיקון למערכת כתוצאה מנזקים

הנגרמים על ידי עצמים הפוגעים בלוחות הסולאריים ויוצרים נזקים פיזיים שיש צורך לתקנם על מנת להחזיר את המערכת לכשירות. אחת לכמה שנים, יש צורך לבצע טיפול מעמיק יותר לחלקים ולרכיבים השונים הנמצאת בתוך המערכת הסולארית.

רוצים לדעת עוד על כמה כסף הגג שלכם יכול לייצר בשנה?